Rozkład dnia
Dzieci mają zorganizowany czas w oparciu o Ramowy Rozkład Dnia:
6:00 - 8:00
Schodzenie się dzieci. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, swobodne, inspirowane przez nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia ruchowe. Kontakty indywidualne, rozmowy, obserwacja (diagnozowanie) zachowań i działań dzieci. Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, dyżury. Przygotowanie do śniadania.
8:15 - 9:00
Śniadanie
9:00 - 11:30
Aktywność zbiorowa i indywidualna inspirowana przez nauczyciela (w terenie i w budynku), edukacja przez ruch: sport, sztuka, obserwacje i zajęcia ekologiczno - przyrodnicze, spacery, wycieczki itp. Wielozmysłowe poznawanie świata. Projektowanie działań, doświadczanie (empiria), poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach obszarów podstawy programowej. Drugie śniadanie. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Praca indywidualna: kompensacyjno - terapeutyczna, praca z dzieckiem zdolnym. Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, dyżury. Przygotowanie do obiadu.
11:30 - 12:30
Obiad
12:30 - 14:30
Relaks poobiedni. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka (w budynku i poza nim), twórcza aktywność ruchowa: sportowa, plastyczna, muzyczna, werbalna. Praca terapeutyczno - kompensacyjna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dziećmi zdolnymi. Kontynuowanie rozpoczętych wcześniej zadań zgodnie z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dziecka. Obserwacja (diagnozowanie) zachowań i działań dzieci. Czytanie literatury dziecięcej. Prace użyteczne. Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, dyżury. Zajęcia dodatkowe. Spacery i zabawy na powietrzu. Przygotowanie do podwieczorku.
14:30 - 15:00
Podwieczorek
15:00 - 17:00
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka (w budynku i w terenie). Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci. Czytanie literatury dziecięcej. Praca indywidualna: kompensacyjna i terapeutyczna prowadzona przez specjalistów i wychowawców. Praca z dzieckiem zdolnym. Czynności samoobsługowe i higieniczne, porządkowe, dyżury. Rozchodzenie się dzieci.